Ukraine Når katen er ude.

Trafikplanlægning ano 2014

DSCF1223

Ja overskriften er vel nok egentlig et falsum, eller det tætteste man kommer på siencefiction. For planlægning er der sku ikke meget af.

Idiotien vil ingen ende tage når det ypperste inden for selvbestaltede bedre vidende, hippie happy prædikende, selvpromoverende nar røve også kaldt  miljø og teknik borgmester i københavn, beslutter sig for at lave en yderligere forhindring for bilisterne.

I deres små fantasi verdener hvor det offentlige transport system er lige så perfekte og jomfruelige som en luder i istegade. Det eneste der er sammenlinelige er den ubuge pris for en sølle fantasi af noget der er så langt fra den ægte vare som noget kan komme.

Man kan selvfølelig bare cykle, og gud skal vide at cykellismen er blevet forfordelt gennem mange år. Så har vi til gengæld fået en cykel kultur hvor egocentrismen for alvor har slået igennem. Færdsels loven, den er ikke en gang vejledende for mig, kun for alle de andre idioter. Hvis man tager spandex på og noget der minder om en racercykel så må alt omgivende trafik ved gud være reguleret som ved tour de france. De værste er dog de unge piger på deres bedstemor cykler, med iphone i hånden kaster de sig uden frygt ud i trafikken. At de overlever er grundliggende et nagelfast bevis mod darwins teorier.

Men nu var det jo trafikplanlæggerne der skulle have et fur. Jeg vil starte med et retorisk spørgsmål. Hvad mund der sker hvis man spærre nogle af de mest trafikerede veje af og laver forhindringer på de resterende veje ?

1. Alle bilisterne skifter over til at køre med det fantastiske offentlige med de billige priser.

2. Billerne finder nye veje som på igen måde er udstyret eller gearet til så heftig trafik.

vi lader billedet stå, og giver et hint. Hvis du hælder mod løsning 1, så tag finderen ud af røven. Gasserne er ved at stige dig til hovet og påvirker din dømme kraft.

Køre pt på tværs af københavn, og nej der er ikke nogen fornuftig offentlig løsning på min transport. Går relativt fornuftigt til vi rammer Brønshøj, der er et klart flaskehals problem, der kan omgåes ved at svinge op af Bellahøjvej og så retur ned mod Godthåbsvej. Hvis trafikken stacket op tidligere kan man med fordel tage den ned af villavejen fuglesangs alle, der løber parrelel med slotherensvej. Det næste hotspot er når man har passeret Frederiksberg og skal ned af nørrebrogade. Der er lavet et kryds der lukker 3-4 biler igennem pr. Skift i øvrige med stor fare for at cyklisterne der har forkørselsret under hele seancen og med udsigt til at skule vente yderligere 5 minutter på at lyset skal skifte så skal de sidste cykler bare få røven med sig ellers ender det i en størst kommer først. Men det kan man by passe ved at dreje ned af en lille side vej ca 150 meter  før som også ender ud i nørrebrogade. Formentligt en af de mest trafikerede gader i københavn, altså den lille side gade. Her kommer der nemlig 8-10 biler med over pr cyklus. Så fortsætter farcen ned af nørrebrogade og til venstre af jagtvej igen et kryds som der kun kommer 2-3 biler over afgangen. Men en masse cykler. Hvis man så er lidt snild, kan man 200 meter inden jagtvej køre ned af en igen lille side vej og komme op og ramme jagtvej noget længere oppe og derigennem sammenlagt spare 10-15 minutter. Hvem har så vundet på at trafikken er fucked up. Cykelisterne der møder tung trafik på veje som ikke er designet til det ?

prøv selv at tænke lidt over det.

Nå så vi nærmer og Østerbro og skal på den anden side af jernbanen ud mod havnen hvor der jo ligger nogen virksomhedder. Så har man i årevis haft lukket en af de mest trafikerede veje ned pga vejarbejde, så de resterende 3 passager er belastede over deres max kapacitet. Tænk om ikke en af lærlingene i trafik forvaltningen i københavn har fået lov til at bestemme at en af de resterende passager skal lukkes helt for trafik så der kan udføres vejarbejde.

Bilierne kaster sig ned af villaveje gennem baggårde offroad for at komme på arbejde. idiotien vil ingen ende tage.

Til bjarne Riss wannabees, få lagt vægt afgift på cykler og vær med til at betale for vejene. Whoah ja det er sku bilisterne der betaler vejene for at miljø facistene kan tage dem fra bilisterne igen.

Så trafik planlæggere er kommet på min liste sammen med skraldemænd og folk der stjæler min tomme flasker. Ikke et fedt sted at være. Hvis jeg får muligheden for at tage røven på en på listen, så kan de forvente at få taget røven.

Til de eventuelle hippy happie læsere der ikke i vrede og med et bedrevidende fnys har klikket sig videre, og som sidder med holdningen at det er meget billigere ikke at have en bil og så tage en taxa. Så kan jeg kun sige du er en idiot, gider ikke forklare dig hvorfor. Hvis du insistere så skriv, så vil jeg se om jeg vil tage et forsøg igen.

Ellers kan jeg sige at jeg overvejer at flytte ud af landet, syntes det er for lykkeligt at bo her hvor grunden til at vi er så pisse lykkelige er at vi ikke tager hensyn til andre end os selv.

Skid i fred men ej for længe for du skider for det offentliges penge.

FTW

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv et svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Ukraine Når katen er ude.